søndag 21. april 2013

Måtte sy litt.

Jeg har hele tiden hatt en kasteline, men jeg synes den har vært litt sped til å taue med. Den har 6 mm line og virker litt tynn. Tror nok den holder, men det er det med følelsen (har fungert fint som tørkesnor).

I og med at jeg har symaskin tenkte jeg at den lager jeg selv. De jeg hadde lyst på kostet bort i mot 1000 kr. Tauet som jeg har brukt er et seil skjøte på 8 mm, og som har en lengde på 15 m. Tanken med den grønne kula er at lina flyter bedre og er mer synlig. Har prøvekastet den, og den fungerer perfekt som redningsline også. Monterte D ringer, så kan jeg feste den i kajakken, vesten eller rundt livet.


 Slik er den den er sammen pakket.




Når jeg tar med årene fra kjelleren, så tar jeg tak rundt de og går ut i bilen. Når jeg kommer til bilen spriker de som regel alle veier. (ihvertfall hvis jeg bærer mer samtidig). Får å bote på dette og at de skulle være lettere å få de med seg. tenkte jeg at da syr jeg meg noen åre poser. Det fungerer bra.


Hvis dere har noen meninger, eller bare har lyst til å si noe, så er det lov å kommentere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar