torsdag 10. januar 2013

Det er kanskje en sammenheng her.


Klikk på linkene under.

rekordmange-trenger-gjeldsordning



Hører til stadighet at Norge går så det suser, og at kjøpekraften blir sterkere og sterkere. Da lurer jeg litt på hvorfor flere og flere får gjeldsproblemer. Er vi så trangsynte at vi tror at det bare er å låne fordi at det er kjøpefest. Er bankene slepphendte. Gir vi rett og slett faen i hva som skjer. Virker på meg som behovet for å vise seg frem, rett og slett blir litt for stort for enkelte, og det er da jeg synes det spøker som mest. Vi lever i et samfunn der det er flaut og skille seg ut, og når det gjelder følgene av det, tror vi har sett bare toppen av isfjellet. Mennesker med psykiske vansker øker, flere ruser seg. Vi er rett og slett på vei til et samfunn med et større klasseskille enn det vi er vant til, og for enkelte tror jeg det vil være et sant helvete å tilpasse seg.

Tenker mest på barn og ungdom som vokser opp, det må være tøft.

Det var dagens moralpreken fra meg. 


OG HUSK

TA VARE PÅ HVERANDRE, OG JEG ER GLAD I DERE UANSETT JEG.



                            Jorden tilhører ikke mennesket.
                            Mennesket tilhører jorden.
                            Mennesket vevde ikke livet,
                            vi er bare en tråd i veven.
                            Alt vi gjør med veven gjør vi mot oss selv.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar